Wycieczka autokarem

s przegubowyAutobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu is

Wycieczka autokarem Transport krajowe bywają ciężkie, zwłaszcza z wycieczką zorganizowaną, czasami jest potrzeba zorganizowania większego autokaru. Dobrze jest zadzwonić na .

Encyklopedia: Autobus przegubowy

Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy


Różne środki transportu

Można przebierać spośród wielu środków transportu mając do przewiezienia zorganizowaną grupę. Nie ważne czy jest to wycieczka szkolna, grupy turystyczne czy drużyna sportowa jadąca na kolejny mecz.

Organizator lub menedżer (w przypadku sportowców) musi zastanowić jak chce swoją grupę dowieźć bezpiecznie i szybko na miejsce. Ma w tej materii duże pole do wyboru: autokary, pociąg, busy, komunikacja miejsca czy PKS. Każdy z nich ma swoje wady i zalety, niektóre będą bardziej odpowiednie, inne mnie zależnie od sytuacji.


Początki przewozu osób

Początki transportu masowego miały miejsce już w XIX kiedy to rozpowszechniły się omnibusy z napędem parowym. Ogólnie maszyny parowe spowodowały rozwój gospodarki i wielu nowych gałęzi przemysłu. A pradziadkiem omnibusów były dyliżanse ciągnięte przez konie z których korzystali ludzie pragnący dostać się z miejsca na miejsce. Jednak dyliżans był dość powolny, wrażliwy na uszkodzenia i napady.

Następnym dużym przełomem dla transportu, również osobowego, był silnik spalinowy. Pozwalał on na przewożenie większego ciężaru z większą prędkością niż maszyna parowa. Dodatkowo był bezpieczniejszy, a jego obsługa nie była tak skomplikowana. Wtedy zaczęły powstawać autobusy i autokary podobne do tych współczesnych. Był to też początek transportu publicznego.