Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach. Konto na Facebooku...mają prawie wszyscy.
Mało kto niestety publikuje tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, mieszkań, samochodów, fotki z wakacji, z imprez.Jeżeli rozsyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy być pewni, że zanim pracodawca nas zatrudni, to przejrzy nasze konto.
Jednak gdy słowa kluczowe mają wysoką konkurencyjność i zasięg ogólnopolski, to musisz uzbroić ię w cierpliwość bo pozycjonowanie trochę potrwa, i musisz szykować się na większy wydatek.
Media społecznościowe (ang.Social Media) ? określenie odnosi się do ogólnie pojętego korzystania z internetowych i mobilnych technologii, by przekształcić komunikację w interaktywny dialog. Andreas Kaplan i Michael Haenlein definiują media społecznościowe jako ?grupę bazujących na internetowych rozwiązaniach aplikacji, które opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0, i które to umożliwiają tworzenie i wymianę wygenerowanych przez użytkowników treści?1. Media społecznościowe to media do społecznościowych interakcji w postaci rozbudowanego zestawu narzędzi komunikacyjnych wykraczających poza dotychczasową komunikację społecznościową.Dzięki wszechobecnej dostępności i skalowalności technik komunikacyjnych, media społecznościowe diametralnie zmieniły sposób komunikacji zarówno organizacji, społeczności, jak i indywidualnych użytkowników, oraz stały się naturalnym miejscem wymiany informacji2 Media społecznościowe występują pod wieloma postaciami, między innymi spotkać je można w formie magazynów, blogów, weblogów, mikroblogów, fotoblogów, wideoblogów, wiki, podcastów, serwisów gromadzących muzykę, zdjęcia i video, rankingów oraz zakładek społecznościowych (social bookmarkingu). Możemy wyróżnić kilka rodzajów mediów społecznościowych. blogi i mikroblogi (np.Blip, Twitter) społeczności kontentowe (np.
YouTube, Vimeo, Wikipedia) serwisy społecznościowe (np.
Facebook, Nk.pl, Google+) wirtualne światy gier (np. World of Warcraft) wirtualne światy społecznościowe (np. Second Life). Technologie zawierają między innymi: blogi, dzielenie zdjęć, vlogi (videoblogi), umieszczanie głosów w dyskusji (ang.post) na stronach profilowych, pocztę elektroniczną, wysyłanie natychmiastowych wiadomości (Twitter), rozpowszechnianie muzyki, crowdsourcing czy voice over IP.Wiele z tych serwisów można integrować za pomocą społecznościowych platform agregacyjnych.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Media_spo%C5%82eczno%C5%9BcioweGoogle dla biznesu - AdWords i pozycjonowanie
Oczywiste, że pozytywne jest to, że zwiększa się liczba zainteresowanych usługą firm.Za tym jednak zwiększa się również ilość firm świadczących tego rodzaju usługi, co czasami wypada całkiem zabawnie.Pozycjonowanie dopisują sobie do listy świadczonych usług prawie wszyscy, którzy mają cokolwiek wspólnego z internetem.
Albo i nie związanym.Bo jeszcze rozumiem firmy zajmujące się stronami, lub prowadzeniem fejsbukowych fanpejdży.
Ale...
Poligrafia? Naprawdę? Tak - naprawdę. Więc teraz jest czas, żeby spojrzeć na złe strony popularności usługi.A jest nią wzrost konkurencji w Google.Firmom się wydaje, że pozycjonowanie da się zrobić tanio. Cóż - może na jakieś naprawdę mało konkurencyjne frazy da się tanio. Ale takich jest już coraz mniej.Szkoda, bo prowadzi to do niezdrowej konkurencji cenowej, która tak naprawdę nie jest korzystna dla nikogo..