Przestrzenie barw CMYK i RGB

naklejki reklamoweDrukarki operują w przestrzeni barw zwanej CMYK, jest to to nic innego jak skrótowiec od kolejnych kolorów składowych, które drukarka dobiera aby stworzyć pozostałe kolory.

Co ciekawe monitory operują w innej przestrzeni barw zwanej RGB, a konwersja z jednej na drugą czasami bywa problematyczna. Dlatego właśnie drukarnie muszą zatrudniać specjalistów aby mogli odpowiednio przygotować pliki do druku, ponieważ większość materiałów jest przysyłana w RGB, a nie wspieranym przez maszyny drukujące CMYK.

Ale jakie to barwy CMYK? C to błękit, M to różowy, Y to żółty i K to czarny.

Wikipedia o arkuszu drukarskim

naklejki reklamowe
Arkusz drukarski (lub arkusz druku) - fizyczna jednostka objętości druków, lub form drukowych podstawowego koloru, stosowana przez poligrafów.
Odpowiada ona jednostronnie zadrukowanemu arkuszowi papieru formatu większego od B2 ale mniejszemu od B1 (co odpowiada np. ośmiu stronom końcowego wyrobu formatu A4, szesnastu stronom formatu A5 itd.).

W przypadku druku dwustronnego arkusz drukarski odpowiada połowie powierzchni arkusza zadrukowanego tylko z jednej strony.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Arkusz_drukarski

Druk w reklamie

Wszyscy lubią kolorowe gazety i ulotki informacyjne.
Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie. Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy.

Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze.

Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych..

Widok do druku:

naklejki reklamowe