Nie ma budowy bez maszyn

nnych. Są one więc poszukiwane w różnych miejscach sprzedaży, nie tylko w sklepach z maszynami budowlanymi, ale również w komisach czy sklepach internetowych. Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, że niektóre budowy dysponują bardzo

Nie ma budowy bez maszyn

Tanie części do maszyn budowlanych

Zdarza się, że maszyny budowlane jeżdżące po placu budowy są bardziej nietypowe. Wówczas trzeba poszukiwać do nich bardziej nietypowych części zamiennych. Są one więc poszukiwane w różnych miejscach sprzedaży, nie tylko w sklepach z maszynami budowlanymi, ale również w komisach czy sklepach internetowych. Jednocześnie trzeba pamiętać o tym, że niektóre budowy dysponują bardzo ograniczonym budżetem. Wobec tego właściciele takich budów muszą poszukiwać tanich części do maszyn budowlanych. Mogą być one zamawiane na przykład poprzez strony internetowe. Zdarza się także, że właściciel budowy korzysta z maszyn budowlanych sprowadzonych z zagranicy, dlatego części zamienne potrzebne w razie awarii również muszą być sprowadzane z zagranicy.


Do czego służą sprężarki?

Z czym może się kojarzyć coś takiego jak sprężarka powietrza?

Bez wątpienia pierwszą myślą będą urządzenia używane w warsztatach. Czyli duży, solidny pojemnik ze stali na sprężone powietrze i połączony z nim silnik z kompresorem. Takie maszyny czy narzędzia mają bardzo szerokie zastosowanie - od pompowania opon samochodowych po malowanie natryskowe i napędzanie kluczy udarowych. Czyli takich fajnych kluczy wydających dość charakterystyczny dźwięk a służących do np. odkręcania kół.

Jednak sprężarki to nie tylko urządzenia warsztatowe - to również elementy układów hamulcowych samochodów ciężarowych. Co ciekawe to właśnie pneumatyczne a nie hydrauliczne układy hamulcowe są stosowane w ciężarówkach. Tak więc każdy TIR czy też ciężarówka ma na swoim pokładzie sprężarkę/kompresor i zasobnik sprężonego powietrza. Dlatego przy hamowaniu słuchać z ich strony takie "psssyyt".


Pneumatyczne hamulce

W samochodach osobowych hamulce działają na takiej zasadzie, że jeśli kierowca nie trzyma nogi na pedale hamulca to samochód może się swobodnie toczyć. Dopiero naciśnięcie hamulca powoduje dociśnięcie szczęk hamulcowych do bębna lub klocków hamulcowych do tarcz. Do przeniesienia siły z nacisku na pedał na sam mechanizm hamulca stosowany jest płyn. Czyli są to hydrauliczne układy hamulcowe.

W ciężkich samochodach ciężarowych np. TIRach hamulce działają w sposób odwrotny. Jeśli w układzie nie ma ciśnienia to szczęki lub klocki hamulcowe są dociśnięte do powierzchni hamowania. Dopiero jeśli sprężarka powietrza zbuduje odpowiednio duże ciśnienie to równoważy ono docisk i szczęki hamulcowe się podnoszą umożliwiając jazdę. W momencie kiedy kierowca wciśnie pedał hamulca to otwierany jest zawór przez który jest upuszczane ciśnienie i szczęki hamulcowe ponownie są dociskane do powierzchni hamowania. Taki system ma dużą zaletę - w przeciwieństwie do hydraulicznego w momencie uszkodzenia przewodów czy rozszczelnienia układu pojazd jest zatrzymywany.