Jak czyścić dywan?

ranicznych co sprawia, że robienie porządków jest stale odkładane. Tymczasem okres jesienny w naszym kraju bywa bardzo ciepły i słoneczny, a dzięki temu również we wrześniu czy październiku można dokładnie wietrzyć domowe pomieszc

Jak czyścić dywan? pranie dywanów wrocław

Domowe porządki robione po powrocie z wakacji

Okres wakacyjny wprawdzie sprzyja robieniu domowych porządków, jednak wiele osób przebywa wówczas na urlopach i różnych wyjazdach zagranicznych co sprawia, że robienie porządków jest stale odkładane. Tymczasem okres jesienny w naszym kraju bywa bardzo ciepły i słoneczny, a dzięki temu również we wrześniu czy październiku można dokładnie wietrzyć domowe pomieszczenia i myć okna. Oprócz tego w okolicach września po raz ostatni koszona jest trawa przed zimą, a w związku z tym trzeba również przeprowadzić dokładne porządki w okolicach domu. Będzie można wówczas wywieźć skoszoną trawę i pozamiatać przydomowe chodniki, a także ostatni raz w roku umyć okna w pomieszczeniach gospodarczych i wyczyścić dokładnie parapety.


Nie ogarniam ogarniania domu

W sumie to tak się zastanawiam, czy są jakieś kwalifikacje potrzebne do sprzątania. I po swoich doświadczeniach dochodzę do wniosku, że chyba jednak są. Bo weź się wśród tych wszystkich środków do czyszczenia tego i owego odnajdź. Osobny płyn do blatu, osobny do kuchennych frontów, osobny do czyszczenia lodówki, osobny do kuchenki, osobny do piekarnika... A jeszcze nie wyszliśmy z kuchni! Półka z detergentami powinna chyba wyglądać jak kobieca szafa. Do tego mopy i szczotki - plaski do paneli, parowy do płytek, czy cholera wie co jeszcze. A do drewna to już w ogóle... Dobrze, że chociaż nie ma płynu spejclanego do dębowego parkietu, specjalnego do bukowego, i jeszcze innego do drewna egzotycznego. Chociaż, możliwe że jednak takie produkty są. No i sami widzicie - tu naprawdę trzeba posiadać duuużo wiedzy i mieć spore doświadczenie. Ja nie ogarniam. Dzwonię po pomoc. Domową.


Zaangażuj domowników

Jeżeli nie lubimy sprzątać, a naszego partnera dręczy ten sam problem, to warto wspólnie go rozwiązać. Nasz dom w końcu nas reprezentuje przed innymi ludźmi, a nie chcielibyśmy wypaść na osoby niechlujne i niezdolne do zadbania nawet o swoją własność. Utrzymywanie porządku to ostatecznie obowiązek, chociaż tego nienawidzimy. Dobrym pomysłem będzie rozdział miejsc do sprzątania ? w ten sposób skrócimy czas pracy. My zajmujemy się parterem, a ukochany piętrem czy na przykład podział na kuchnię i łazienki oraz salon i inne pomieszczenia to jedynie kwestia tego, jak się umówimy. Ważne jest to, aby dokładnie nakreślić zadania. Inna propozycja to zmienianie się co tydzień ? pierwsza i trzecia sobota miesiąca przypada nam, a drugą i czwartą zostawiamy dla sympatii. W ten sposób zyskujemy dwa tygodnie wolne od nielubianej czynności, co sprawia, że trudniej jest przekonać siebie i współlokatora do tego, aby zignorować mycie i odkurzanie oraz inne czynności związane ze sprzątaniem.