Części samochodowe - czujniki

się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z którymi

Części samochodowe - czujniki

Czy wymiana części samochodowych może być prosta?

Budowa samochodu jest dość skomplikowana. Czasem nawet doświadczony mechanik samochodowy nie wie jak znaleźć daną usterkę lub musi bardzo się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z którymi ciężko jest sobie poradzić. Jeśli więc naprawa ma przebiec sprawnie i bezpiecznie, warto powierzyć ją komuś, kto będzie w stanie zrobić to fachowo. Dobrze jest poszukać renomowanego warsztatu samochodowego wyposażonego w specjalistyczne sprzęty oraz spełniającego wszystkie konieczne warunki. Znajdziemy go bez trudu w Internecie.


Układ chłodzenia

Układ chłodzenia silnika spalinowego ? układ, którego zadaniem jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana - m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.

Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy ? bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające cylindry i głowicę silnika. Układ nazywamy pośrednim gdy ciepło odbierane jest za pomocą przepływającej przez kanały wewnątrz korpusu silnika cieczy chłodzącej. Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw. układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego


Deska rozdzielcza - a cóż to?

Deska rozdzielcza ? element wyposażenia przedziału pasażerskiego samochodu (potocznie: kabiny). Deska rozdzielcza jest umieszczona w przedniej części kabiny, poniżej przedniej szyby. Jest konsolą zawierającą tablicę rozdzielczą (potocznie: zegary lub wskaźniki), regulatory i przełączniki. Wskaźniki znajdują się zwykle na wysokości kierownicy, naprzeciw kierowcy lub pośrodku deski rozdzielczej. W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się konsola mieszcząca dodatkowe wyposażenie: radioodtwarzacz, popielniczkę z gniazdem 12V, regulatory temperatury powietrza w kabinie, klimatyzację, a w nowszych, bardziej luksusowych samochodach także systemy nawigacji i inne. Deska rozdzielcza zawiera również otwory nawiewu, półki, schowki, a czasem tablicę z bezpiecznikami. Po stronie kierowcy i pasażera deska rozdzielcza z reguły zawiera także poduszkę powietrzną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Deska_rozdzielcza