Coś dla mechanika samochodowego

wego nie stanowi obecnie większego problemu. Dobrze prowadzony warsztat zawsze będzie opłacalny i może stać się wystarczającym źródłem dochodu dla całej rodziny. Problem może stanowić jedynie spora liczba warsztatów działających o

Coś dla mechanika samochodowego

Opłacalność prowadzenia własnego warsztatu

Przy dobrej ręce do napraw samochodów i dobrej intuicji do prowadzenia działalności gospodarczej założenie własnego warsztatu samochodowego nie stanowi obecnie większego problemu. Dobrze prowadzony warsztat zawsze będzie opłacalny i może stać się wystarczającym źródłem dochodu dla całej rodziny. Problem może stanowić jedynie spora liczba warsztatów działających obok siebie, ponieważ doprowadza to do spadku ilości zleceń składanych do konkretnego warsztatu. Tymczasem, w takim małym warsztacie mogą być wykonywane wszystkie prace naprawcze przy samochodzie, a zwłaszcza wymiana standardowych części samochodu. Jedynie naprawa bardzo nowoczesnych samochodów w małym warsztacie może się okazać nieopłacalna, ponieważ może trwać nieco dłużej niż w dużym warsztacie.


Zlecenia przyjmowane przez mechanika samochodowego

Wydaje się, że mechanicy samochodowi nigdy nie będą narzekać na brak zleceń, ponieważ obecnie po polskich drogach jeździ bardzo dużo różnych samochodów i w tym zakresie zauważana jest raczej tendencja wzrastająca, a nie malejąca. Jednocześnie, chociaż nowoczesne samochody są dużo bardziej bezpieczne i rzadziej się psują, to jednak są tak skonstruowane, że coraz trudniej jest wykonywać przy nich samodzielnie jakiekolwiek naprawy. W związku z tym mechanicy samochodowi muszą obecnie dobrze znać się na wszystkich mechanicznych urządzeniach pomagających w naprawie samochodów i być w tym zakresie porządnie wyszkoleni i wykształceni, dzięki temu zawsze będą dobrze zarabiać i znajdować pracę w coraz lepszych warsztatach.


Warto wiedzieć

Aparat zapłonowy - urządzenie, którego głównym zadaniem jest podłączanie ("rozdzielanie" stąd zamienna nazwa "rozdzielacz") prądu elektrycznego wysokiego napięcia, który jest wytwarzany w tzw. cewce wysokiego napięcia, do świec poszczególnych cylindrów w silnikach spalinowych.

Typowo jest zrealizowany technicznie przez mechaniczny przełącznik obrotowy wysokiego napięcia, napędzany na ogół od wału silnika lub elementów układu rozrządu. Użycie dość skomplikowanego mechanicznie i elektrycznie rozwiązania z aparatem - rozdzielaczem jest podyktowane uproszczeniem pozostałej części układu. Nawet dla wielocylindrowego układu świec może być użyta jedna cewka zapłonowa z jednym przerywaczem, kolejno podłączana do poszczególnych cylindrów. Wypieranie przerywaczy mechanicznych przez układy elektroniczne i postęp w technologii cewek zapłonowych spowodował, że aparaty zapłonowe są często zastępowane zespołami cewek wysokiego napięcia (np. każdy cylinder ma własną cewkę, cewki są wyzwalane parami lub indywidualnie, itp.). Upraszcza to układy mechaniczne i przy odpowiedniej jakości komponentów elektrycznych i elektronicznych, zwiększa niezawodność układu zapłonowego (brak ruchomych, stykowych i ślizgowych połączeń elektrycznych wysokiego napięcia).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Aparat_zap%C5%82onowy