Auto znowu u mechanika?

Dodane: 28-07-2016 13:26
Auto znowu u mechanika? koła alternatora sklep

Korzystanie z warsztatów samochodowych

Nie każdy z nas miał okazję przynajmniej raz odwiedzić warsztat samochodowy, a miejsce to znają doskonale osoby, które cieszą się posiadaniem własnych pojazdów. Taki specjalistyczny zakład to miejsce, do którego możemy udać się, jeśli w naszym samochodzie pojawiła się usterka lub gdy wymaga on przeglądu. W dziedzinie mechaniki samochodowej zawiera się wiele czynności i konieczna jest tutaj specjalistyczna wiedza z zakresu budowy oraz eksploatacji samochodów. Nie każdy może zostać mechanikiem samochodowym i nie każdy będzie dobrze się sprawdzał w tym fachu, więc wybierając odpowiedni warsztat, powinniśmy dokładnie się zastanowić. Tylko najlepsi specjaliści zapewnią nam fachową pomoc.


Rodzaje silników dwusuwowych

Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne).

Do zalet silników dwusuwowych, oprócz prostszej konstrukcji, zaliczyć trzeba zdolność do pracy w dowolnej pozycji co dla silników czterosuwowych wiąże się ze znacznym skompilowaniem układu smarowania. Dlatego silniki te pozostają stale w użyciu w napędzie maszyn odwracanych w czasie pracy - pił i kos spalinowych.

Silniki dwusuwowe benzynowe, aczkolwiek mają zalety, stosowane są dużo rzadziej niż czterosuwowe. Obecnie najistotniejsze są kwestie ekologiczne (kwestie zanieczyszczania środowiska i nadmierna emisja dwutlenku węgla). Stosowano je głównie tam, gdzie ważne było, aby silnik był jak najmniejszy i najprostszy. Z początku m.in. do napędu lekkich motocykli i motorowerów, później także np. kosiarek do trawy. W ostatnich czasach w krajach wysoko rozwiniętych nawet w tych zastosowaniach wypierają je silniki czterosuwowe. Pierwsze samochody Saaba wyposażone były w silniki dwusuwowe, w latach 70. XX w. używała ich do napędu małych samochodów firma Suzuki, jednak najczęściej i najdłużej, bo aż do lat 80. XX w. stosowano je w Polsce i NRD gdzie były montowane do aut osobowych: Syrena, Trabant i Wartburg.

Silniki dwusuwowe średnioprężne mogły być zasilane różnymi paliwami naftą, olejem napędowym, spirytusem, benzyną. Silniki te miały stopień sprężania od 4,5 ? 4,75, a więc niższy niż stopień sprężania silników benzynowych. Były stosowane jako silniki stacjonarne i w ciągnikach rolniczych z których najbardziej znany jest Lanz Bulldog, a w Polsce Ursus C-45.

Wysokoprężne silniki dwusuwowe, zasilane olejem napędowym, stosowano natomiast do napędzania bardzo dużych pojazdów, takich jak statki, lokomotywy (np. ST44, Class 66), czy bardzo duże samochody techniczne, np. straży pożarnej. Obecnie w krajach wysoko rozwiniętych także tu wypierane są one przez czterosuwowe silniki wysokoprężne, nadal są jednak często stosowane jako nowoczesne silniki okrętowe i stacjonarne. Największy obecnie oferowany spalinowy silnik tłokowy ? Wartsila-Sulzer RTA96-C ? jest dwusuwowym silnikiem wodzikowym z zapłonem samoczynnym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy


Czy tanie części zamienne to dobry pomysł?

Obecnie w wielu miejscach znajdziemy tanie części zamienne do naszych samochodów, które pozwolą nam zaoszczędzić co nieco na naprawie samochodu. Czy jednak zawsze ich kupno będzie dobrym pomysłem. Zawsze warto pamiętać o tym, że tańsze zamienniki nie mogą zagwarantować nam takiej samej jakości, jak te markowe części, które zwykle stosowane są w autach. Te mniej kosztowne elementy mogą czasem nawet doprowadzić do poważnych awarii, przez co zamiast oszczędności czekać na nas będzie znacznie większy wydatek, niż się spodziewaliśmy. Jeśli więc zależy nam na porządnej naprawie, powinniśmy zdecydowanie wybierać odpowiednie i sprawdzone części, nawet jeśli czasem trzeba będzie dodatkowo za to zapłacić.